maaltijdbox

Een vijfde consumenten zei product abonnement op

Eten Online
Views: 177
Leestijd:1 Minuten, 15 Seconden

Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product abonnement gehad, maar op dit moment niet meer. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.

Meeste ex-gebruikers voor maaltijdbox

Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product abonnement gehad, maar op dit moment niet meer. In bijna een derde (31 procent) van de gevallen ging het om een abonnement op een maaltijdbox. Verder heeft 13% in het verleden een abonnement op ondergoed gehad en 11 procent een abonnement op boeken. Minder gegadigden waren er voor scheermesjes, voedingssupplementen en bloemen (allen 7 procent).

Abonnement leuk om eens te proberen

De belangrijkste reden voor het opzeggen van een abonnement is dat men het gewoon een keer wilde proberen (35%). Ook had men vaak nog voorraad (26%) en viel de kwaliteit tegen (22 procent). In mindere mate was de keuze onvoldoende (10%) of was het een probleem dat je lang aan een abonnement vast zit (10 procent).

Opzegreden afhankelijk van product

Bij de maaltijdboxen wordt het even willen proberen van het abonnement door maar liefst de helft van de oud-gebruikers genoemd. Bij scheermesjes (65 procent), ondergoed (44%) en voedingssupplementen (43 procent) is het hebben van een voorraad op het moment van nieuwe leveringen de belangrijkste reden om het abonnement te stoppen. Zowel bij bloemen als boeken noemt 22 procent als reden voor opzeggen dat je lang vastzit aan het abonnement.  

Tagged

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *